Härliga Lördag!

God morgon!

Uppe med tuppen var man idag då.. vaknade SUPER pigg redan vid halv sju. Tyckte inte det var någon idé att försöka somna om.. Lyckas alltid bli mkt tröttare om jag fortsätter sova då!

Igår var jag ju då hos barnmorskan.. JÄTTE duktigt var hon på att ta blodprov så det sved bara lite. Och alla mina värden var jättebra! Skönt att höra. Så på måndag ska vi ringa upp till Lasarettet och boka in en tid för ultraljud. (Dom hade inga tider kvar på MVC) Och gyn-undersökningen blev inte gjord nu, utan den ska jag tillbaka och göra om 2veckor.

Sen när vi var klara gick vi hem, Mamma ringde en kort stund senare och sa att jag skulle komma ner en sväng. Så jag gick ut och mötte dom (Mamma, Erika och Madde) och fick då ett paket utav dom. Det var en superfin mamma-jeans kjol! Blev hur glad som helst!! Hade varit och kollat på den med mamma dagen innan. Är inte så jäkla kul nu när ens kläder (byxor då) inte passar så bra längre. Och speciellt bekvämt med gummiband på jeansen är det INTE! Så TACK SÅ HIMLA MKT för kjolen!!!!
Det som känns "skönt" är väl att det inte känns som att jag har gått upp någon annan stans än på magen.. Det börjar bli en gravidmage nu! Jeeiii. Och det är väl så man vill försöka hålla det, i den mån det går.

Vad som väntar idag har jag ingen aning om.. det återstår väl att se. Hoppas något kul iaf!
Jaja..nu ska jag kolla på nyhetsmorgon och kanske lära mig något! :)

Ha en underbart mysig Lördag!!!

Puss och kram!
Camilla


Det här händer den här veckan i magen! (Påbörjade v.13 igår)

"Nuär fostret sju till åtta centimeter långt och väger ungefär 23 gram – som en halv banan. De fingeravtryck som ditt barn kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om du trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet.

Om din bebis är en flicka, så har hon ungefär två miljoner ägg i sina äggstockar nu. När hon är född, kommer de att ha halverats till cirka en miljon. Antalet ägg kommer sedan att fortsätta minska och när hon är 17, kommer hon att ha ungefär 200 000 ägg.

För din del har det kanske börjat lätta nu. De flesta kvinnor upplever att graviditetssymptom som att behöva
kissa ofta, utmattning och illamående minskar under andra trimestern. Din mage är så pass stor att folk ser att du är gravid, men har ännu inte blivit så stor att den är i vägen. Brösten har redan börjat producera kolostrum, även om det är flera månader kvar till födelsen ännu."


(från babycenter.com)



Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj, har du redan fått mage :P Min syntes inte förrän i vecka 18 typ ;) Hehe, det är inte det lättaste att "hålla vikten på magen", man sväller lite överallt sen ändå, tyvärr ;D

2009-08-29 @ 09:50:11
Postat av: Camilla

Jepp... inte någon jätte kula, men det syns definitivt! :) Nää, är rädd för det.. kommer väl se ut som barba-mamma innan detta är över ;)

2009-08-29 @ 10:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0