Lördag morgon 5/12.

Sitter här, trött men kan inte sova.. Har redan plockat undan här hemma och diskat.

Har sovit fruktansvärt dåligt inatt, förmodligen för att man drack massa söt dricka och åt MASSOR med mat bara några timmar innan jag gick och la mig. Det gör jag inte om.. Jätte jobbigt.

Det var trevligt igår kväll faktiskt och riktigt god mat också.
Verkade som att det var många företag som hade julbord på Grand igår.. Men som tur var så fick vårat företag iallafall ett eget "rum" eller vad man ska kalla det.
Sen vid kvart över tio-halv elva, så gick det över till mer fest.. Så då valde jag att ringa mamma och åka hem.
Är inte så jätteskojj att vara spik nykter bland folk som är i en helt annan stämmning och betydligt mer påverkade än en själv :)
Det var lite obehagligt att stå själv och vänta på mamma, kom fram en superäcklig gubbe och började prata med mig.. Försökte visa JÄTTE tydligt att jag inte var så intresserad av att prata med honom, men han fattade verkligen inte vinken. Som tur var kom mamma och Madde strax därefter.

Träffade upp Magnus en snabb sväng också, hittade inte mina nycklar igår så jag var tvungen att låna hans för att kunna komma in hemma.
Men han var inte så sugen på att följa med då, utan skulle komma max en timme senare för han ville hinna ta en whiskey också. Bad honom skynda sig liiite iaf, för jag var sjukt trött. (är ju van att få sova i soffan från typ halv 10 :) )
Men han dök upp lite mer än 2timmar senare.. och undrade varför jag var irriterad..
( var ju tvungen att vara uppe för att kunna släppa in honom i porten )
Tja..inte lätt när det är svårt..

Omg.. Det glömde jag skriva med..
När jag var påväg hem efter jobbet, så skulle jag gena (stavas det så?) över gräsmattan.. Den var helt lerig.. Så det säger bara *Swisch....Pang* Så ligger jag där på rygg..haha..herre jävlar vad lerig jag blev! Mamma blev rädd att jag slagit i något, men det var mest röven som tog stryk..
Och blev heeelt genomblöt ända in till underkläderna (!!) fast jag hann ligga där i MAX 30sek..
Fy fan.. Det var inte roligt ( eller jaa, det såg nog jävligt roligt ut), är ju livrädd för att man ska snubbla eller ramla med tanke på magen.. Men det verkar inte som att det tog någon skada, borde jag ju märkt vid det här laget då!?

Jahapps..
Då är ju frågan vad man ska hitta på idag?
Skulle gärna åka till Liseberg idag.. MYS! Ska ringa mamma och fråga om hon har lust att åka med mig ikväll. Spela lite på hjulen och kolla i bodarna, ååh.. hoppas, hoppas, hoppas mamma vill.
(Magnus ska jobba natt i natt så han ska väl sova misstänker jag)

Föresten så har jag nu gått in i tredje trimestern och alltså 7:de månaden.. ( trodde för typ 2veckor sedan att jag var i 5:e månaden..hehehe, tycker det är svårt att räkna om till månader..)
Fatta!! 7:de månaden! Det är inte SÅ långt kvar nu.. 3mån.. 3 jävla månader tills hela vårat liv förändras totalt!
Och vissa säger att, " jahaa, men då är det ju ett tag kvar", när man säger att man är i 7:de månaden. Men för mig så är det nära.. Nära,att ingenting blir som det var/är.. Nära,att få hålla VÅRAN helt egna lilla bebis...
Det är helt sjukt otäckt sammtidigt som man bara längtar..

Här kommer iaf veckans gravidinfo.. v.27:

BEBISEN:

Bebisen är förmodligen ungerfär 36 cm lång nu, med utsträckta ben och fötter, och väger omkring 1kg. Ögonen brukar börja öppnas vid den här tiden och om du kunde titta efter, skulle du kunna se ögonfärgen. Mot slutet av sjunde månaden börjar bebisens reaktioner på ljud bli mer förutsägbara, eftersom nervbanorna till öronen har växt färdigt
Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.
Bebisen känner igen din röst och din partners om ni är tillsammans ofta.

Om din bebis föddes nu skulle den ha mer än 90% chans att överleva. Även om den är långt ifrån färdigutvecklad så skulle den ha goda chanser att klara sig med rätt vård. Du har ännu ungefär 13 veckor kvar av din graviditet och under denna tiden kommer bebisen att fortsätta växa och utvecklas. Det är avsaknad av underhudsfett och surfaktant i lungorna som gör att bebisen behöver ligga i kuvös för att hålla kroppstemperaturen uppe och få hjälp att andas med respirator, men även andra organ som hjärna, lever och immunsystem är underutvecklade och kan ställa till komplikationer vid för tidig födsel.

DU:
Livmodern har nu vuxit så mycket att dess översta del befinner sig 7 cm ovanför naveln. Det är viktigt att du tar god hand om dina tänder. Gravida utvecklar lätt plack, och om du redan har plack kommer problemen sannolikt att förvärras om du inte sköter om dina tänder. Borsta ordentligt och använd lämplig munskölj för att minska risken att drabbas.
Röda strimmor kan börja synas på din mage, detta är inte ovanligt. Dessa bleknar efter förlossningen. Du kan känna av: halsbränna, gas i magen och tryck mot lungorna.



Ha en bra dag,

Puss och kram!
Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0