dan före gaddardan...

Hallå i snöovädret!

Fy fan vad deprimerande med snö nu..usch, give me knoppar istället!!!
Fick sms av Helene innan, deras plan blir försenat bara för all snö..så troligvis kommer dom missa sitt plan från amsterdam till thailand. För dom hade typ bara en timme på sig vid byterna. :( Stackars..får hoppas allt löser sig iaf!
Dom är ju iallafall 2st, värre kanske om man hade varit ensam och fått vänta en massa. Och så ska dom ju vara där en månad, illa om det typ bara varit en vecka..Måste tänka possitivt :)

Igår blev det inte någon styrketräning, systrarna hade inte tid och vänta sa dom. Hmm, hur tråkigt som hest att gå och träna gym själv på kvällen.. alltid fullpackat med folk då. Ingen fara att träna själv om det är tidigt på morgonen eller på dagen..men inte på kvällen.

Så jag tog en promenad upp till Magnus mamma efter jobbet i det underbara vädret, för att hämta upp Bellabulla. Stannade på en snabbkaffe, sen var det bara att bege sig ut igen för att fortsätta min powerwalk.
 
Tänkte i mitt stilla (läs: dumma) sinne att "Åh, gud vad skönt att ta turen genom kyppe och skogen, den vägen tar jag". Åh herre gud säger jag bara, hade dragit på mig mina träningsskor som det är totalt slätt under sulan på, och efter ett tag i skogen blev det BLANK IS över hela gångbanan..Trodde ett tag att min sista stund var kommen! Jag hade lätt bara kunnat stå rätt upp och ner och låtit bella dra mig utan problem, och då pratar vi om en hund på 2.5kg, så jävla halt var det!! Den sista uppförsbacken, innan vi nästan var framme vid det asfalterade igen, var så  fruktansvärt hal så tillochmed Bella bara gled baklänges ner igen.. var tvungen att gå in i skogen och gå i värsta terängen för att komma förbi backjäveln..Det var nära att jag hjulade av lycka när mina fötter äntligen rörde vid torr asfalt igen! Jag hade liksom överlevt 30min (tog alltså så lång tid att ta sig igenom den lilla skogsbiten) av ren dödsångest (ska kanske tilläggas att jag har riktig fobi för is och halka)
Så efter den här upplevelsen har jag konstaterat att jag inte kommer besöka skogen igen innan JUNI, då det omöjligt kan finnas en tillstymmelse av is kvar.

Idag har jag inte gjort så mycket..solat bara. Blev ju inte gjort igår, så det fick bli idag ist. När jag kom hem efteråt var bella helt till sig, så jag gick ut med henne en sväng, sen lekte jag lite med henne. Leka med bella innebär: dragkamp, slänga leksak, gömma leksak. Hon gillar även kombinationen att kasta leksak och att jag och gömmer mig medan hon hämtar den..och så får hon försöka leta upp mig. Alltid lika kul och höra när hon springer och letar. Super uppspelt :D Sötnosen..

Finns föresten en länk som jag tycker att ni ska gå in på.

http://www.djurensratt.se/portal/page?_pageid=33,7220249&_dad=portal&_schema=PORTAL

Dom samlar underskrifter för att få ett förbud mot sexuella övergrepp på djur.
Hjälp dom små stackarna som inte själva kan göra sin röster hörda, och lägg dom 10sek som det tar att fylla i namn, stad och mail. Det är inte mycket besvär, men kan göra en större skillnad!
Är ju för fan helt sinnes att det inte redan finns en sådan lag!!

Nu får jag nog ta och ge magnus en puss, han kom hem här nu!

Vi  hörs senare!

Puss och kram!
Camilla

Ps. håller på och dö av nervositet för morgondagen.... iiihh..




Mitt lilla älsklings busfrö!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0