Onsdag 25/11

LÖNINGSDAG! Åh denna efterlängtade löningsdag! :D

Var tvungen att ta mig en tur i knalleland efter jobbet idag. Köpte lite nytt smink och faktiskt även en klänning till julfesten nästa vecka. (den jag beställde från H&M var alldeles för liten över bysten, tyvärr)
Den var jättefin och satt lite tajtare över mage och så, vill man ju att det ska göra nu. För då ser man ju att det faktiskt är en gravidmage och inte en fettomage :)

Ska ta ett kort på den sen någon gång så ni får se.. Hehe.. samma sak som magen! Men va fan, jag och Magnus går typ om varandra hela tiden.. när jag är hemma så jobbar han och tvärtom. Lättare om man kan få hjälp med korten.
Men men, DET KOMMER BILDER SNART!! JAG LOVAR! :D

I lördags så var vi ju på IKEA.. Men hittade ju för sjutton ingenting speciellt. Så jag kom nog ut därifrån med 150kr på kvittot. :) går ju knappt komma ut med 0kr.
Sen blev det Lasagne och film på kvällen med Mamma och Madde.

På söndagen gick jag upp och började städa lite här hemma. Mamma ringde för att höra om jag behövde hjälp med att tvätta fönstrena och hänga upp dom nya gardinerna, och det tackade jag inte nej till. Hon ville inte att jag skulle klättra runt med magen och så..
Så efter ca 3-4timmar var lägenheten skinande ren och superfina gardinerna var uppe i vardagsrummet och köket.
Lite senare var vi med Pappa och fikade och snackade lite skit.
På kvällen var det så skönt att lägga sig i soffan och bara njuta av att man hade varit redig och att allt doftade blomma :)

Måndagen rullade väl bara på..
Sen på tisdagsmorgonen så var vi till MVC för att mäta magen m.m.
Allt såg jättebra ut..Magmåttet var på 24cm, vilket visst var normal. Bebisens hjärtslag låg på ca 140, vilket också var bra. (+att den sparkade till mikrofonen 2ggr när vi skulle lyssna på hjärtat)
Jag hade gått upp 1.5kg, och det var också helt OK. (var ju ändå en månad sedan sist jag vägde mig så..)
Sen skulle vi kolla vilken blodgrupp jag var osv. Det gick sådär.. Jag mitt jävla pucko kunde ju inte låta bli att trycka i mig lite godis innan vi åkte till MVC, så mitt sockervärde var ju åt helvete!!
Och inte kunde jag med att erkänna att jag ätit godis. Så jag fick ju lov att sitta där och bli uppläxad i vad man ska äta och inte äta..Att man inte ska skala frukten, inte dricka juice, inte dricka dricka, inte äta fruktyoghurt, inte vitt bröd m.m. m.m.
Och nu måste jag dit igen för att göra ett satans sockertest för att se så jag inte ligger i riskzon för graviditetsdiabetes...
ÅT HELVETE MED ER ERA JÄVLA SMÅ GODISBITAR SOM JAG VAR TVUNGEN ATT STOPPA I MIG!!!! Brukar ju för fan inte ens äta godis varje dag och absolut inte på morgonen.. Varför just den dagen!? Varför tänkte jag inte?
Hrmmf...jaja..nu är det ju gjort.

Oj, nu börjar Grey´s.. måste kolla.
Hörs!

Puss och kram!
Camilla

Längtar efter lill-korven!


Kommentarer
Postat av: Emelie M

hallooo.. mitt magmått låg osså på 24:) o hjärtslagen oxå på 140:) hade gått upp 1 kg sen sist.. :) och jag ska nog med göra ett till sockertest snart.. :S godismonster som man är hehe.. men tror fasen inte att ja klarar av det en gång till, inte nu när man mår så illa oxå.. fyyy.. så ja ska säga till dom att jag VÄGRAR rent av.. hehe

2009-11-26 @ 11:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0