Redan Lördag.

Herregud.. Den här veckan försvann fort som satan!

Var ju då på synundersökningen i Tisdags.. Är visst närsynt. Hehe.. fattades väl bara.

Men det värsta var att synundersökningstanten fick det att kännas som att jag försökte utnyttja systemet med att få ett par gratis glasögon genom jobbet!! Men allvarligt!?

Fick iaf inga, eftersom hon inte ansåg att mitt synfel kunde hjälpas med ett par terminalglasögon. That´s fine with me.. Ville ju för satan bara veta om jag hade något fel eller om jag inbillande mig!?

Men kom inte och anklaga mig för att "utnyttja systemet", när glasögonen som man har att välja på inte är så speciellt snygga.. Varför i allsindar skulle jag vilja ha ett par sånna glasögon bara för att?? Haha..guud så irriterande..

Jaja, nu har vi lämnat det bakom oss :)

I onsdags var jag tvungen att stanna hemma från jobbet, hade inte sovit en blund på hela natten pga värk i kroppen och kramp i benen.. :(
Så hela onsdagen gick ju typ åt till att sova ikapp någorlunda.. Sen på kvällen kom syrrorna upp en sväng.

Torsdags hände nog inte så mkt.

Fredag var det kallabalik på jobbet. Någon grävmaskin hade slitit av en "sladd" för Telenor, så hela våran växel la av vid kl 10.. Så vi satt och fördrev tiden med att uppdatera våra kundsidor m.m.
Efter ca 4timmar fick vi reda på att det inte skulle vara återställt på ytterligare 10tim. Så vi fick gå hem för dagen.
Så då åkte jag, Magnus, Erika och Bella till Ica Maxi och handlade lite fredags-mys-mat..
Sen hem till oss och kollade på "the holiday".. Senare blev det tacos och idol..  Sen var jag helt avdäckad, kommer inte ens ihåg att Erika gick hem..hehe.. trevligt sällskap man är!? :)

Och idag då.. Jag och Magnus funderar på att dra ner till stan och kolla lite på bebissaker. Har läst att man ska passa på att göra sånt nu medans man fortfarande känner sig pigg och har ork till att göra det.
Sen blir det väl att vi sätter oss och lunchar någonstans.. :) Myspys.
Så jag borde nog börja göra mig iordning om vi ska komma iväg någon gång..

Men först måste jag ju lägga in veckans gravid info. Påbörjade v.24 igår. (är alltså idag v.23+1)

BEBISEN:

Nu är du 23 veckor gången (eller gravid i 24:e veckan, om du föredrar att räkna så). Ser du fram mot förlossningen? Om du har så mycket energi att du hoppar omkring av glädje, kan din bebis ta del av det eftersom både hörsel och balanssinne är välutvecklade nu. Dessutom kan den blinka.

Bebisen väger nu strax över ett halvt kilo och är nästan 30 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.

Din bebis hörsel fortsätter att utvecklas och lungorna håller på att förbereda sig inför livet utanför. Den sväljer fostervatten, men kommer förmodligen inte att bajsa förrän den är född.

Om bebisen föddes nu så skulle den ha en liten chans att klara sig (ca 16%), förutsatt att den får rätt vård. I detta stadium spelar varje dag i livmodern roll. Om bebisen föds nästa vecka, vid 24 veckor, skulle överlevnadschansen öka till 44%.


DU:

Du kanske börjar känna dig klumpig och ovig nu när din tyngdpunkt förflyttat sig. Tandköttet blöder eventuellt när du borstar tänderna och du kanske har fått knoppnavel? Sådant kommer att gå tillbaks till hur det var förut efter förlossningen.




Puss och kram på er och ha en underbar Lördag!

Camilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0