Men guud!

Man börjar ju undra om man är medvetslös i typ 3dagar, eller något, varje vecka.. För satiken vad veckorna går fort!! 
Är ju redan Torsdag! Och imorgon är det igen, dax för en ny graviditetsvecka! (v.17 blir det imorgon)
Shit vad härligt..

Igår hände väl egentligen inte så mkt efter att jag kommit hem från jobbet..
Madde och Ellinor ville gå ut med Bella, så jag började med maten ist..
Skulle ju för första gången steka ris på egen hand (har stekt nudlar..men men) och fy i helvete vad gott det blev!! No more betala dyrt för stekt ris på thairesturangen.. Nu är det Millas-liiiis som gäller forever and ever ;D
Hehe...nää, men det blev faktiskt riktigt gott.. Om någon annan vill prova samma som jag gjorde så ska man ha:

*Jasminris
*Kycklingbitar (jag klippte filéer)
*Olja (Jag använde rapsolja)
*Ägg
*Morötter
*Minimajs    
*Rödlök
*Röd paprika
(+Om man vill, en röd stark sås som är i en liten glasflaska, den syns på bilden då jag gjorde köttfärssås)
 
Började med att lägga i ganska mkt olja (ca 1½-2 msk till 2st fileér) stekte sedan kyckligen så den säkert blev genomstekt..(riset var redan färdigkokt och låg i en skål, hällde i kycklingen där i sålänge medans jag stekte det andra)
Sen var det dax för grönsakerna (samma här med oljan, eller något mindre) dom skar jag först i lagom stora bitar, sen stekte jag dom inte såå länge..För jag gillar när det är lite krispigt. (hällde även över grönsakerna i skålen med kyckling och ris)
Sen var det då dax för äggen.. Tog några stycken som verkade lagom till mängden mat.. Vispade ihop dom lite snabbt, tog ytterligare lite olja (nu mindre än tidigare) och stekte dom under "omrörning" (äggen ska ju inte bli som en kaka, utan i små bitar..jaja, ni fattar nog..) Och innan äggen blev för torrstekta så slängde jag i allt jag stekt tidigare + riset..
Stekte det bara en liten stund för att få ihop allt..
och sedan jordnötssås till som jag värmt i en kastrull brevid...mmm.. Kan man köpa på burk på thaiavdelningen i mataffären.

Och så TADAAA!! Där har ni millas-liiiis!! :D
Jaaa, jag vet, ganska mkt olja i.. men tror faktiskt inte att det är lika mkt i den hemmagjorda som i den från resturangen!
Hoppas nu det är någon annan som vågar prova på detta! Man kan ju byta ut grönsakerna mot det man själv tycker är gott, och även såsen.. Men man ska nog ändå välja någon sås med lite mera smak på...

Sådära...Då har Matmilla sagt sitt för idag..hehehe..

Puss och kram!
Camilla

Kommentarer
Postat av: Tina

Det låter fantastiskt gott, det ska ja prova idag till o me =)Kram Kram

2009-09-24 @ 10:45:13
URL: http://tinapersson.blogg.se/
Postat av: Benita

mmmmmm....jättegott....

2009-09-24 @ 13:22:57
Postat av: Camilla

Tina: Jaa, det tycker jag du ska göra!!



Benita: Det var väl tur att du tyckte om det!! :D

2009-09-24 @ 13:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0