Ny vecka idag ju!!!

Höll på att glömma bort att lägga in info om den nya veckan som jag påbörjar idag :) (nu i v.15)

Men jag vet inte om jag kan hålla med om det som ska hända mig?! Hahaha... Exakt!! Fan vad sjukt.. Behöver jag ju inte oroa mig att jag är onormal ;D

Puss sålänge!!


Bebis
Stor som ett stort äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan, nu väger bebisen 50 g och är 9 till 10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare. Bebisen kan suga på tummen och är i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.




Du
Eftersom bebisen tar kalcium från dig behöver du få dig lite extra, finns bla i mjölkprodukter. En del kvinnor känner svartsjuka, drömmer mardrömmar och är otrygga. Tala med din partner om hur du känner dig så han på bästa sätt kan finnas som ett stöd.


Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, nu behöver du verkligen inte vara rädd för dig själv efter du fått den informationen hur man kan bli i denna vecka :) haha.. tänkte på svartsjuka och sånt ;) hihi.. Roligt att bebbben redan kan suga tummen! Längtar tills jag får hålla den lilla och vara barnvakt :D

2009-09-11 @ 12:31:07
URL: http://madelenetill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0