Tisdag!

Hej hej!
Då var det tisdag... veckan rullar på..
Har en väldigt olustig känsla i kroppen... och det värsta är att jag inte riktigt kan komma på vad det är. Men känns lite förväntansfullt och lyckorus..
Som en känsla jag känner igen ifrån någon speciell situation.

+att jag känner en STARK lust att åka upp till Stockholm nu i höst/vinter..
Vill åka tunnelbanan till Hökarängen och sparka i löv på den gamla vägen till våran föredetta lägenhet.
Vill kika in i fönstret för att se om den blivit välskött sedan vi rustade upp den, eller om den återgått till knarkarkvart.
Vill gå in i den hysteriskt välpackade närlivsbutiken för att köpa ett paket bröd.
Vill sedan åka tillbaka i tunnelbanan in till Slussen.
Vill småspringa den väg som jag sprungit så många gånger från tunnelbanan, uppför trappan, ut på lilla torget och vidare till salongen.
Vill röka en ciggarett utanför salongen i den kalla, krispiga luften.
Vill gå in och klippa mig och bli omhändetaget av dom nya assistenterna, (som aldrig kommer komma någon vart..) och minnas hur jag vantrivdes och trivdes, och gotta mig i känslan av att ha gått vidare.
Vill gå ut igen, fräsch i håret, och strosa runt bland alla butiker på söder.
Vill sätta mig på ett fik och bara njuta av värmen från en kopp nybryggt kaffe.
Vill kolla på folk med dömande ögon.
Vill promenera vidare in till gamla stan och kolla på alla vackra hus och gränder.
Vill kolla på NK:s julskyltning och dra in all julkänsla jag bara kan.
Vill luncha på en murrig mysig restaurang, och bara njuta av varenda tugga. Och låta kroppen stickas utav att kyla möter värmen.
Vill dela på en flaska rött och låtsas som att det inte är mitt på dagen.
Vill shoppa så mycket att jag får ont i mina händer av att påsarnas handtag skär in.
Vill gå in i den stora saluhallen och dra djupa andetag och ta in alla lukter och gå och kolla nyfiket på allt.
Vill kliva in i en svit med utsikt över hela stockholm, sparka av mig mina skor, känna fötterna pulsera efter en lång dag, kliva in i badrummet och tvätta av mig mitt smink, öppna upp fönstret i rummet, känna kylan mot ett rent ansiktet, dra in djupa bloss från ciggen, ta ett sista djupt andetag och fylla lungorna med storstadens vinterkyla, slänga mig i den bäddade hotellsängen, slå på tv:n, somna tungt till stadens buller och tv:ns flimmer och drömma om min lyckade dag.


Camilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0