2:a December.

Igår var jag nere i stan med Madde.
Blev att jag köpte lite kläder till Liam och en skjorta till mig själv. Hittade även ett fint band, från hjärterum, att knyta runt mina burkar.
Och det blev thaimat som vi åt till lunch.. Alltid lika svårt att komma på när man går där, jättehungrig.

Nu på morgonen har jag sprungit runt och plockat undan lite. Blir ju genast att se super rent ut så fort Liams alla leksaker försvinner från golvet :)
Så nu kan man, utan att få dåligt samvete, sitta lite vid datan medans Liam sover.
Har inte bestämt oss för vad vi ska hitta på idag. Får se, kanske blir en sväng till knalleland. Har fortfarande några julklappar kvar. Hade varit skönt att bli heelt klar med dom.

Har tagit lite kort här hemma, som jag har lovat, på adventljusstakarna m.m.
Så här kommer dom :)

HALLEN


Skylten som jag köpte på hjärterum, enen som jag fixade ihop och bordet som jag målade om.


Köpte en mjukistomte till korgstolen vid ingången.


Adventskalender som mamma broderade till oss när vi var små och som Liam nu har fått.

Köket


Adventljusstaken i köket. (från VILLAGE)


Enen som jag fixade, ljuset från ullared och vågen från Cervera.


glasburkarna med banden och enris som jag köpte.


Pepparkakshjärta med silverkulor (syns inte här) som jag gjorde häromdagen.

VARDAGSRUMMET


Fatet och ljuslyktorna som jag köpte på hjärterum för ett tag sedan, har piffats upp med lite enris och ett barkhjärta från blomsteraffären på trandared. (den lilla plåtskylten som skymtar där är från Betty´s)


Adventljusstaken i vardagsrummet. Ser likadan ut på andra sidan fast med 3 & 4 ist. Allt utom fatet är från blomsteraffären på trandared. (inte mossan heller, den är från City)




Hyastinet som jag fixade ihop (allt från blomsteraffären på trandared).
Och madonnan som jag beställde samtidigt som psalmböckerna.



Och här är då psalmböckerna.. Hahaha. Madde, Erika och Magnus tycker dom är obehagliga och luktar torpa stenhus. Haha. vet inte vad jag ska göra med dom.. men men, kommer kanske på snart.

LIAMS RUM


På Liams byrå. Kort på honom och i mitten är ett pappersark med "gud som haver barnen kär" tryckt på. (från hjärterum)


Jepp..det är officiellt, jag har dille på plåtskyltar! Hehe.. :)


Och fina lampan från Claes Ohlssons som jag tyckte passade superbra i ett barnrum! :)
(ljuset från ullared och tomten från coop :) )

Sådär då, då har ni fått en liten inblick i hur vi har det pyntat här hemma. Kommer bättre bilder sen när granen är uppe också! :)

Ha en toppen dag, och frys inte ihjäl i kylan!





Kommentarer
Postat av: Tina

Vad fint du har fått det hemma =) Jätte mysigt och juligt, inte alls som hemma hos mig, där behövs det lite mer julstämmning =)Puss o Kram

2010-12-02 @ 11:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0