9 december.

Guuuud så kallt det är.
Räcker att man sticker tån utanför dörren så har den ju förvandlats till en isbit!

I måndags så bakade vi då pepparkakor med Liams kusiner. Kakorna blev så fina och jag har nog aldrig sett så många non stop byggda på höjden på en och samma pepparkaka tidigare..hehe, men fina blev dom.


Och så här fina var bagarna!

Sötaste!!

Sen i tisdags var det dax för frillfix. Satt där i över tre timmar.. hehe.. tar tid att göra mig snygg. :)
Riktigt nöjd blev jag med! Nu är det ljust.. Och väldigt lätt trassligt. Hehe.. Sånt man får ta efter blekning antar jag.
Sen efteråt så träffade jag och Liam, Emelie och Max. Gick på stan och kollade lite. Liam köpte bla. en julklapp till sin pappa.
Och vid fyra så kom mamma och hämtade upp oss och vi (jag, Liam, mamma, Erika o Madde) åkte till knalleland.

Igår så bakade jag och Madde kanel-S. Skitgod småkaka som vi alltid brukade baka tillsammans med farmor när vi var små. Så det blev allt lite "back-in-the-days" känsla.
Sen på kvällen gick jag och Magnus på bio. Cornelis-filmen var vi på. Den var faktiskt riktigt bra!
Men det var verkligen vi och alla pensionärer... UTAN att överdriva.
Och det var så jäkla dumt..
Vet inte om ni har sett den reklamen där man ska tänka efter om sina alkoholvanor? Där det är pålagda skratt åt saker som till att börja med är roliga men som sen inte alls är roligt, utan jävligt tragiskt?
Iaf.. pensionärerna skrattade åt allt! När en kille blir slagen och sparkad på marken.. dom skrattade. När en tjej blir våldtagen av en kille... Dom skrattade. När pappan står KANONfull i köket och lilla sonen står och kollar på honom... Jodå förstår ni, dom skrattade.
Tycker man sånt blir roligt när man blir pensionär? Eller fattade dom helt enkelt inte reklamen utan skrattade bara för att det var pålagda skratt? Får verkligen hoppas på det sistnämnda. Guud, jag och Magnus satt helt chockade där inne i biosalongen.. hehe.
Jaja, sak samma..

Idag då.. Jag och Liam träffade upp Emelie och Max tidigt på förmiddagen och gick och köpte oss en varsin kaffe. Sen gick vi förbi Erika en sväng innan vi gick iväg på en långpromenad.
Herregud vad dom skottar trottoarerna dåligt! Vi gick upp mot kristineberg och den långa backen upp var inte skottad någonting. Sjuuukt jobbigt för lår och rumpa (och kondisen) att ta sig upp med barnvagnen. Men upp kom vi :)
Sen efter rundan gick vi hem till Emelie och käkade lite lunch. Sen var det bara hem och sätta igång med tvättstugan.. Gud så tråkigt, men ett måste.
Och nu sitter jag då här.
Fick hem 2 filmer idag föresten. Inception och The twillight saga- eclipse. Funderar att kolla på någon av dom idag.

Här kommer dagens låtar. Heeeeelt kär i dom!



Och



Ni måste verkligen lyssna på dessa låtarna.
Jahapp, då får jag väl ta och runda av lite nu då. Får ju inte bli hur sent som helst om vi ska orka kolla film :)
Här kommer lite bilder från idag.


Liam o Max




Älsklingarna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0