Måste bara slänga in..

Sedan Katrin Zytomierska kom ut med att hon var gravid så har jag börjat läsa hennes blogg.
Hon skriver VÄLDIGT roligt.. och nyss läste jag ett inlägg som jag bara måste dela med mig av, för jag satt och fnissade för mig själv när jag läste det:

måndag 1 februari 2010, 14:27

Förnedring

Naturligtvis var vi sena till båten på grund av trafik...okej dålig tidsplanering. Till slut kastade vi oss ur taxin och sprang. Båten skulle avgå om två minuter och vi kunde se den långt där framme. "älskling, jag tar väskorna och springer och ber dem vänta!", säger bingo och störtar iväg. Jag ser hur han försvinner ner i hamnen. Nu jävlar gäller det, tänker jag och lunkar fram så gott jag kan. Men det går inte. Magen drar ihop sig benen bär inte. Jag tvingas att springgå. Ni vet så som tanter och enorma tjockisar gör. De liksom hittar ett mellanläge mellan jogg och gå och så ser de jävligt töntiga ut. Andningen hörs på långa vägar och mellan varven utbrister man ett "wuw" av matthet. Så kom jag lunkandes till båten. När bingo fick syn på mig utbrast han "there she is!" så att alla de smått irriterade passagerarna hann vända sig om för att beskåda den lilla tjockisen som kämpade med att ta sig fram så fort som hon bara klarade av. "oooo so cute!", hörde jag någon säga. Någon höjde rösten och skrek " slow down, we'll wait for you!". "bra älskling!", tjoade bingo. När jag äntligen nådde båten apploderade folk. Som i en amerikansk film. Förnedring. Nu sitter jag här och svettas som en gris. Bingo är jättestolt. "det är min gumma det", säger han och skrattar. Sen visar han hur jag såg ut när jag kom springande och då skrattar jag också. Då börjar de amerikanska turisterna skratta och bingo utbrister "it's our anniversy!" när vi i själva verket firar 11 månader idag. "noooooo...", utbrister någon. "congratulation!", tjoar någon annan. Förnedring. Igen.

Här har ni hennes blogg: http://www.finest.se/userBlog/?uid=28711

Hahaha.. fasiken vad roligt. Känner verkligen igen sig i osmidigheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0