Tidig jävla lördagsmorgon....9/1

Yesbox...I´m up!
Men inte av fri vilja. Utan pga att Magnus skulle upp och jobba idag. Får ni inte ihop det?
Jo förstår ni, Han tänder i vardagsrummet så det lyser superlänge i mitt ansikte.
Om någon tänder lite snabbt för att hitta något eller liknande är ju ingen fara, men så var inte fallet här. Utan den skulle bara vara tänd av någon anledning.
Och nu kan jag inte somna om. Irriterande värre, men men.

Har föresten börjat få ena jävla smärtor mellan benen eller hur fan man ska förklara, misstänker att det är det som kallas foglossning.
Man går som om att man har haft det lite trevligt, fast för hårt och vildt, om man uttrycker det lite fint..haha.
Det sorgliga i det hela är väl att man inte har haft det...
Ja, ok.. To mutch information!

Har börjat kolla på såndana här "avbockningslistor" på vad man ska ha med sig till sjukhuset vid förlossning.
Det är ju sjukt mkt saker! Kommer ju se ut som att jag hade tänkt stanna där i några veckor när jag kommer med alla väskor!
Varför ska jag ha med mig mat tillexempel?
Sjukt ändå att det börjar blir så nära nu. Är i vecka 32, och alltså i 8:nde månaden redan!
Fan vad underbart.. snart är det över! :D

Inser också nu att det var längesedan jag la in gravidinfo!
Så det får jag väl ta och lägga upp.

BEBISEN OCH DU:

Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och de ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek. Den väger ungefär 1800g nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis ”ska” göra och är drygt 42 cm lång.

På grund av trängseln därinne, har du kanske märkt att bebisen inte längre rör sig lika livligt. Så länge den fortsätter vrida på sig lite, så vet du att allt står väl till. Det kan vara svårt att tro, men bebisen har fortfarande en hel del växande kvar innan den föds – ungefär 900 gram!

Bebisens inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och den kissar nu vatten, vilket är bra träning inför livet utanför. Snart kan du vara förvissad om att ditt barn börjar få ett rikt inre liv – undersökningar har visat, att bebisar i magen har perioder av drömsömn redan kring åttonde månaden.

Du har förmodligen gått upp 1,3-1,8 kg denna månad. Ett knappt halvkilo (450 g) per vecka är helt normalt under sista trimestern, eftersom bebisen går igenom en sista växtspurt inför födseln.

Livmoderns mått är ungefär 30 till 32 cm. Det går att känna livmoderns topp ca 12 cm ovanför naveln. Dags att börja kolhydratladda. Från vecka 32 träffar du barnmorskan varannan vecka. Nu kan det vara dags att anmäla dig till föräldrarkursen om någon sådan erbjuds.




Älskar den här bilden på Bella och magen!


Hoppas ni får en mysig lördag, för det ska jag försöka ha! (trots ofrivillig väckning!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0