Ja må han leva, ja må han leva..

Hallå!

Idag har vi varit på 60-års kalas, det var min mosters man som fyllde år.
Det var riktigt trevligt och massor av god mat och tårta! :)

Annars i veckan så har vi varit runt lite överallt. Mammas semester började i måndags, så nu kan man ju äntligen komma iväg och hitta på saker på andra håll än bara här i Borås.
Och det har ju varit toppenväder nästan varje dag.. Underbart, Sommaren är här!! :D
Vi har varit i Falkenberg, IKEA (det var den dagen då det inte var så jättefint väder), Tjolaholms slott (vet inte om det stavas så men.. haha), Åsle tå, ramnaparken och såklart vattentornet. :)
I fredags tog vi det lite lugnt så Liam hade en chans att återhämta sig lite efter alla turer, och igår så var vi på skalle-stranden i Fristad och solade och BADADE! Joo, det är alltså sant. Jag, värsta badkrukan någonsin (och mamma med för den delen), badade årets första dopp!!
(Madde och Magnus också.. men dom brukar inte ha så svårt för det som oss)
Var riktigt uppfriskande och nästan ett måste för att klara av att ligga i solen i 30graders värme..
Liam och Bella låg skönt i skuggan, under ett jätteparasoll som vi köpt.

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, men det får vi väl se då. Vet att vi ska grilla med magnus föräldrar på kvällen.
Kanske ska hitta på något med mammas bror och hans familj som är nere från dalarna och hälsar på.

Annars i veckan så blir det nog att vi åker upp till dalarna på onsdag, och sen vidare nästa måndag upp till Östersund för att hälsa på min älskade lilla Marlén och hennes underbara lilla familj!
Och helgen efter det sen, så firar vi våran 1:a bröllopsdag :D
Så nu har vi en hel del roligt att se fram emot!

Nää, nu måste jag avsluta. Börjar bli röksugen.
Ha det bra i solen och bränn er inte! ;)









Bilder från Ålse Tå. Var som en liten "by", där man kunde gå in i husen och se hur dom bodde. Och så kunde man läsa om familjerna som hade bott där.
(Tex. där den 3:dje bilden är tagen, bodde det en familj med 7 barn + deras sjuka farfar. Och det var alltså bara detta rummet som var i huset!! Fatta hur trångt man bodde förr!!)
Väldigt kul utflykt faktiskt! Rekomenderas om man gillar sånt.'



Liam har kommit på ett nytt sätt att ligga i vagnen.. Han ska ALLTID slänga upp fötterna mot
den där grejjen.. Riktigt soft stil ;) Hehe..

Förutom detta så har jag missat att ta med mig kameran varje gång! Jaa, jag måste bättra mig!
Så det får bli den här lite annorlunda bilden på mig... ser ut som sten eller nåt..haha ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0