Måndag 7/6

Herregud vilken helg!
Har haft det hur bra som helst!!

Kom fram sent i torsdags kväll/natt till London. Erika och Charlotte kom och mötte upp oss på Liverpool street station.
Sen tog vi en sån där svart lustig taxi hem till dom. Kändes som att åka till balen eller nåt..haha..
När vi kom dit käkade vi en macka och satt och tjatade en stund, tillslut blev det dax att gå och lägga sig så man skulle orka med morgondagen.

Dagen efter så gick vi upp och gjorde oss iordning. Sedan så tog vi en promenad in till stan. Vi började med att kolla på London eye och Big ben. Efteråt började vi känna oss lite hungriga, så vi letade upp ett litet ställe längst vägen och åt en English breakfast.
Sen gick vi vidare till Buckingham palace, där var det kaos.. Jätte mkt folk, och det var avspärrat lite här och där så vi misstänkte att det förmodligen var någon på väg in eller ut.
Försökte ta oss därifrån på smidigaste sätt, och hamnade i en mysig park som vi gick igenom för att komma till tunnelbanan.
Därifrån åkte vi till oxford street och gick sedan runt där i stan resten av dagen. (inte bara vid oxford, utan vi var fan överallt! :) ) Vi var även på Primark.. typ som ullared fast 100ggr mer hysteriskt, trodde ett tag att jag skulle svimma.. Så där var vi inte så länge. Hehe
Sen på kvällen så åkte vi hem en sväng till Erika och Charlotte för att byta om och göra oss iordning för att gå ut.
Men fan vad vi var trötta.. så det drog ut som bara den på tiden. Vi satt hemma hos dom och drack lite vin och bacardi breezer och orkade inte röra oss. Så vi kom inte därifrån fören vid halv 11.
Vi åkte in till Covent Garden (? har för mig att det var det iaf) och satte oss på en restaurang/bar och åt och drack lite. Mysigt. Sen åkte vi hem igen och la oss.

På lördag morgon skulle vi ha gått upp jättetidigt, men vi försov oss allihop och vaknade inte fören 10 över 8. Så det blev att skynda på att göra sig iordning och äta frukost.
Vi åkte sen till Notting Hill på en jättestor marknad!
Var riktigt roligt att gå runt där och kolla.. fanns allt möjligt: Antikt, seconhand, mat, och sen det där vanliga struntet som brukar vara på våra marknader.
Mamma hittade ett jättefint armband som kom från Scotland i början av 50-talet och två bodies till Liam.
Och jag hittade en fin halsbandsklocka och ett par örhängen.
Charlotte var tvungen att åka lite tidigare därifrån för hon skulle jobba. Men vi gick där en bra stund till. Och vi gick även runt och kollade lite i Notting hill, gud så fint det var där.. riktigt mysigt ställe.
Sen när vi började känna oss klara, så tog vi en dubbeldäckare tillbaka in till oxford.
Köpte lite presenter till Madde och Magnus, och mamma köpte ett armband till oss från Banana rebublic. Jättefint flätat med mörkblått och silver.
Efter shoppingen började vi känna oss lite småtrötta så vi gick och satte oss på en pub och delade på en flaska vin. Satt där ett tag och pratade om allt möjligt.
När vi sedan började känna oss lite hungriga så gick vi bort till ett jättemysigt tapas ställe och åt god mat och drack ytterligare lite vin.
Sen tänkte vi gått vidare till någon annan pub.. men var mer sugna på drinkar, så vi gick förbi ett ställe som såg lite roligt ut. Men det kostade inträde, så det kändes lite onödigt eftersom vi bara hade tänkt ta en drink. Men killen i dörren verkade tycka att vi skulle vara där, för vi blev insläppta gratis.
Så där stod vi i ett hörn, på en klubb med hög musik och en massa folk på partyhumör, helt slitna efter en lång dag och med shoppingkassar och drack en god drink.. Man kände sig allt lite felplacerad. Så vi drack upp och gick till piccadilly circus, tog lite kort och åkte med tunnelbanan hem.
Vi var väl hemma vid tolv-halv ett.. Och vi skulle åka till flygbussen vid tretiden, så det var ju ingen idé att gå och lägga sig. Så vi satt uppe och pratade så länge.
Vi hade beställt en taxi till kvart över 3.. och jag och mamma stod utanför och väntade, men ingen taxi kom. (kl 4 gick bussen till flyget)
Klockan blev 3.25 och vi började få smått panik! Då kom en privatbil och stannade och frågade om vi behövde taxi.. Han förklarade att han var en privattaxi-chafför och visade upp något typ av legg. Det kändes ju lite obehagligt, men vi hade inte tid att tveka så han fick köra oss till stationen.
Men han var jätte trevlig och tog inte mer betalt än vad en vanlig taxi skulle gjort. Så vi hann gott och väl med våran buss iaf.
Inte fören kl 4 ringde den där jävla taxin som vi hade beställt och sa att han var där. Dåligt.

Resten av resan gick bra, och hela dagen igår var som en enda dimma.. heelt slut.
Men det var jättekul att få se Liam och Magnus igen. Saknade dom massor.
Men samtidigt fick man lite små ångest när man väl var hemma.. helgen var slut och verkligheten kom som ett slag i ansiktet.
Vill tillbaka!!! Fast med Magnus, Liam och Madde med den här gången då.. ( och självklart mamma också!)