Fredag 5/3

Hallojsan!

Jahapp.
Var ju på MVC besök igår. Allt såg bra ut tills vi tog mitt blodtryck.. Det låg lite väl högt, så det fick bli ett urinprov också. Och där visade det sig att jag hade ganska mkt äggvita i.
Så jag fick en inbokad tid till specialmödravården, eller vad det heter, uppe på sjukhuset.
Men det var typ 2timmar kvar innan jag skulle vara där så ajg och syrrorna gick och lunchade på Viskan en sväng först.
Och tur var väl det.. för sjukhusbesöket tog typ 5timmar. Hade ju dött av hunger om jag inte hade hunnit äta!

Men men, fick iaf ta lite blodprover, kissprov och sen såndär kurv-mätning på magen.
Och det visade sig att bebisen är en pigg liten kille och mår bra. Min blodprover var också bra.
Men det visade sig iallafall att jag har havandeskapsförgiftning.
Men eftersom både jag och bebisen (änsålänge) mår bra och mina blodprover var bra, så satte dom inte igång mig direkt. Utan vi ska dit igen imorgon halv 10, för att göra om allt igen.
Och får jag minsta lilla symtom (huvudvärk, förändring i syn, illamående, ont i övre delen av magen, minskade rörelser från bebisen, extrem svullnad) så måste jag höra av mig direkt och då kör dom igång förlossningen med en gång, eftersom jag redan räknas som fullt gången.

Så nu vill man ju inte riskera att man tar för lätt på något symtom..utan man får väl verkligen ringa in så fort man känner av något. Vill ju inte utsätta lilla trollet för något bara för man inte vill klaga i onödan.

Jaja, nu kommer strax Tina och lilla Fanny hit för att fika.
Ha en skön fredag!

 Vi längtar efter Bebisen!!



Kommentarer
Postat av: Susanne

Håller tummarna, för att allt ska gå bra och att det kommer en bebis snart =)

2010-03-05 @ 22:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0