1:a Advent.

Ååååååh så mysigt. Nu är det på gång... JULEN!
Första ljuset har fått lysa, bara tre kvar :)

I torsdags kväll så åkte vi iväg en snabbsväng för att köpa det sista till våra adventljusstakar. Åkte till blomsteraffären på trandared. Köpte en vit hyasint och en liten kruka i slitet silver till, hjärtan med siffror utristat till ljusen, 4 blockljus och lite andra små pyntsaker till stakarna.
Sen var det hem och städa det sista och fixa iordning ljusstakarna. (kommer bilder på dom)

Sen på fredags morgon kom Pernilla och Leia på besök. Gud så dom små busade på golvet och lika snoriga båda två :)
Liam verkade bli väldigt förtjust i Leia då han var på och efter henne hela tiden.. hehe.
Godingar!
Sen på kvällen kom Erika hit och vi kollade på två riktigt bra filmer " The backup plan" och "En julsaga". Madde och mamma kom också förbi en sväng vid halv tio. Magnus var iväg på julbord och var inte hemma förens någon gång på natten. :)

På lördagen (eller igår rättare sagt) var jag och mamma nere i stan och kikade lite innan vi åkte och handlade lite mat. På kvällen var vi bara hemma och jag lagade lite mat till Magnus.
Kollade på en skittråkig och seg film, "Into the wild".. Verkligen inte min typ av film. Hände ju typ ingenting!

Och idag då. Imorse hade vi lite adventsfrukost och myste lite. Sen gick vi hem till mamma på dagen och blev bjudna på middag. När vi var mätta o belåtna så packade vi på oss en massa kläder och åkte iväg till göteborg och jul på liseberg.
Det är fasiken alltid lika mysigt!
Vi vann lite även i år. Tror alla utom Magnus vann faktiskt. hehe.. stackarn.
Jag vann en paradisask och 2kg marabou choklad. Madde vann 2kg geisha.. så vi bestämde att vi skulle dela på det. Så nu har vi 1kg marabou och 1kg geisha :)
Guuud vad mkt godis! Men det är ju bra såhär innan jul, kan man ju spara till då.
Sen när vi åkte hem blev det snöoväder..jättesvårt att se vägen. Usch, otäckt.
Men vi kom hem bra iaf.
Och nu ligger jag här i soffan och känner mig frusen. Tror jag ska ta en sista cigg innan jag kryper ner under mitt varma sköna täcke.

Hoppas ni har haft en lika underbar advent som jag har haft!


Liam vid frukosten :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0