Hej mitt vinterland!

Än en gång hamnar jag här på en torsdag! :)

Herrejesus vad snö det har kommit nu! Hoppas verkligen att det ligger ända fram till jul nu. Hade ju varit sååå mysigt!

I veckan har det varit rätt lugnt. I måndags tog vi det bara lugnt för att Liam skulle hitta tillbaka till dygnsrytmen och sina rutiner igen efter helgen i dalarna.

På tisdagen var vi också bara hemma, då Liam hade blivit (och är) jätte förkyld. Näsan rinner, ögonen rinner och han har haft lite höjd temp.

Igår fick jag krupp av att bara vara hemma, så då bestämde vi träff med Emelie och Max. Packade på Liam massa kläder och han låg så gott där i vagnen när vi traskade runt lite överallt.

Tänkte att det säkert är skönt att få komma ut och få sig lite frisk luft fast man inte är helt på topp. Vi var in en sväng på hjärterum, hittade en uuuur fin plåtskylt där det stod "I´m dreaming of a white christmas". Så den var jag bara tvungen att köpa. :)

Sen gick vi till blomsteraffären på trandared och där köpte jag lite enris(?). Hur gulligt som helst och det ska inte barra heller.

Sen senare när Magnus kommit hem från jobbet så stack jag och mamma till knalleland. Köpte mig 2 enar (en liten och en mellan), grön och vit mossa, krukor och mattor.

Blev hur fint som helst när jag fixade iordning det.. Enarna alltså.

Och imorse då.. Liam bestämde sig för att vakna kl 4. Jag försökte ligga och dra mig, men blev superpigg av tanken att börja julfixa hemma. Så jag frågade Magnus om han kunde ha Liam brevid sig och mysa, och det gick bra, så jag stack ner till källaren och grävde (bokstavligen talat, för det går knappt att ta sig in i vårat förråd) fram jullådan och bar upp det.

Bytte till ljusstakar i fönstrena och plockade lite. Sen tog jag över Liam när Magnus åkte till jobbet.
När Liam sen vilade passade jag på att måla vårat lilla bord i hallen, vitt. Blev så fint.

Så nu börjar det bli julfint hemma. Ska ta kort sen när jag är färdig så ni får se :)¨
Och nu är vi hemma hos Madde och håller henne sällskap och hjälper henne att också göra julfint.

Ikväll ska Magnus och Liam till Magnus mamma och pappa. Var väl meningen först att jag också skulle följt med, men känner att jag måste hinna damma, dammsuga och torka golven. Är sååå mkt skönare att göra det om man är själv hemma.. ingen liten bebismagen som drar små snigelspår över mina nytorkade golv. :)
Inte ofta man får lyxen att städa helt själv, utan att bli störd! Hehe.. om man nu kan kalla det lyx?!

Nää, nu får jag avsluta och springa ut och ta en cigg för att sen hjälpa Madde igen.

Snart är det nyår igen hörni! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0