Onsdag igen.. :)

Det var då sjutton vad jag ska glömma bort att uppdatera här hela tiden!
Nu har jag iof haft för mig lite grejjer.. (hehe till skillnad mot annars eller? :) )
Eller jaa, inget speciellt så. Umgåts med familj och vänner, varit i Ullared, varit i stan X antal ggr, några ggr i knalleland också m.m. m.m. m.m.

Nu i söndags så blev iaf Liam magsjuk. Såå synd om stackars lilla plutten. Man vet ju själv hur ynklig man känner sig när man är just magsjuk.
Han har knappt fått i sig någon mat alls sen  i söndags utan har bara fått behålla lite vätskeersättning då och då.
Så idag när jag vaknade så kollade jag på klockan, 08,45. Guud, så länge har aldrig Liam sovit.
Så kollade jag till honom och då ligger han och sover i sitt eget bajs (typ), det är alltså bajs överallt. Fattar inte hur han fortfarande kan sova och varför han inte har sagt ifrån!
Så jag går upp för att ta på mig, då vaknar han till och tittar slött på mig och lägger ner huvudet igen på kudden och somnar om.
Jag börjar få lite ont i magen att något inte står rätt till..
Tar upp honom för att byta hans blöja och tvätta av honom, han somnar om och om igen på skötbordet (han gillar inte ens att ligga på skötbordet i vanliga fall).
Får ännu mer ont i magen.
När vi är färdiga så tar jag in honom till köket och sätter honom i sin matstol för att fixa iordning ny vätskeersättning och välling. Då lägger han ner huvudet på köksbordet och somnar!
Nu VET jag att det inte står rätt till.. Så ringer till sjukvårdsupplysningen och hon säger till mig efter att vi pratat en liten stund "då tycker jag att vi lägger på nu och så ringer du efter en ambulans".
Jag bryter ihop och börjar gråta (inte hysteriskt nu, men ändå..) hon på andra sidan luren undrar om jag klarar av att ringa själv och jag säger att jag klarar det.
Ringer först Magnus snabbt för att berätta vad som händer, han lämnar jobbet och säger att han kan ringa ambulansen.
Jag börjar slänga på mig kläder och kläder till Liam. Måste ha hamnat i någon typ av chock, för det enda jag tänkte på hela tiden var att jag var tvungen att skynda mig få på mig kläder så jag inte var tvungen att åka iväg utan byxor eller nåt sånt och att Liam inte skulle hinna byta sin blöjja (som han hade bajsat i igen).
Men ambulansen hade inte blåljusen på, utan det tog typ 15-20min innan dom kom. Så vi hann ju lugnt.
Sen kollade dom Liams blodsocker, den låg på 2,7. Vilket var väldigt lågt, så vi fick åka med in.
Väl uppe på barnakuten så blev man lugnare. Sköterkan sa att han såg ovanligt pigg och fin ut i färgen för att ha varit magsjuk i så många dagar. Så hon tyckte att vi hade skött oss bra med att få i honom vätska, vilket var skönt att höra.. då visste man att man hade gjort rätt.
Sen fick vi sitta och ge honom vätskeersättning med saft för att få upp hans blodsocker igen.
Och kolla varje halvtimme om han hade kissat nåt.
Sen efter tre timmar fick vi åka hem, då hade sockernivån gått upp igen och han var mkt piggare.

Och nu har han ätit välling 2ggr utan att fått upp det igen..peppar peppar.
Så förhoppningsvis ska det väl gå åt rätt håll nu iaf.
Om det håller i sig och han inte spyr något, så tänker jag ge mig ut på en långpromenad imorgon så vi båda två får i oss frisk luft. Det kan vi behöva efter dessa dagarna.

Jaa, usch och fy. Det är verkligen allt annat än roligt med magsjuka... speciellt när dom är så små!

Föresten..haha.. på tal om något heeeelt annat.
Gjorde så dumt här om natten när jag satt och kollade runt på olika inredningssidor.
Hittade en sida med superfina grejer, bla. vintage saker.
Hehe..
Ser att dom har 2 gamla gamla böcker (en från 1825 och den andra från typ 1845), en psalmbok och en nya testamentet. I böckerna så står det namnet på den som ägt den och när dom fått den.. Typ, "Birgitta, 24december 1825". Tyckte då att detta var super charmigt och kunde inte låta bli att beställa dessa böcker.. dom kostade typ 100kr st. Men nu har jag ingen aning om vad sjutton jag ska göra med dom!!?
Haha.. fasiken, så jävla typiskt mig att göra ett sånt impulsköp. Jaja, får försöka komma på nåt..

Nää, nu ska jag ut och ta en sista cigg.. Sen får det väl bli sängen.
Blev ett väldigt långt inlägg ser jag nu.. men men. :)

Ha det bra, så ska jag försöka att uppdatera oftare än vad det har blivit nu det senaste.


Vill att älsklingen ska bli frisk snarast!!!! <3 <3 <3




Kommentarer
Postat av: louise

Usch vad otäckt, men skönt att han kurerade sig så snabbt trots allt!Kramar!

2010-11-12 @ 07:13:27
URL: http://lece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0