Otäckaste jag varit med om tror jag!!

Hallå!

Igår hände något som jag tror är det mest obehagliga man kan vara med om..

Liam ramlade ner från mammas säng!!!

Jag och Madde låg i vardagsrummet och kollade på TV, medans Liam sov, när jag plötsligt hörde världens duns och sen ett vrålskrik.
Jag flyger bokstavligen talat upp från soffan och springer in i sovrummet och hittar honom på rygg nere på golvet!!!
Tar upp honom och försöker lugna ner han, men det går inte.. Så båda jag och Madde börjar gråta också. Guud.. En miljon tankar hann ju fara igenom ens huvud..
Men efter en stund så börjar han lugna ner sig och jag känner och klämmer och kollar överallt på honom men det verkar inte ha hänt någonting. Förutom ett litet rött märke vid ögonbrynet.
Och efter ytterligare en stund är han helt sig själv igen och skrattar och kryper runt. Och resten av kvällen och idag mådde han också bra!
TACK OCH LOV!!!

Detta hände trots att vi byggt upp med en massa kuddar instoppat runt om hela sängen, så han ligger som i en liten grop. Men det hade han då alltså lyckats krypa över för att sen dratta rätt ner i golvet. Så nu blir det aldrig mer att han får sova eller vila på en vanlig säng!
Direkt när mamma kom hem så åkte vi till Jysk och köpte en resesäng, madrass, täcke, kudde och lakan som han kan ha när vi kommer hit.
Denna veckan har det blivit att vi har sovit/ska sova hemma hos mamma mellan söndag-torsdag, för att Magnus jobbar natt och behöver sova på morgonen/dagarna. Är ju svårt att smyga runt hemma med en snart 7månaders bebis. Så det blir smidigare att vara här och inte behöva tänka på det.

Imorgon är det mammagrupp igen, massage tror jag det står på schemat denna gången :)
Åh, föresten.. Vi ska köpa bil idag!
Blir en stoooor familjebil..hehe

Sitter hur skönt som helst och vagnen får plats utan problem.. blir inte trång när man ska ha barnstolen heller och massor av benplats! :D

Ok.. visst den kanske är liite väl stor, men wtf! :)

Nää, nu ska jag dra mig.. Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: louise

usch ja det har jag oxå varit med om , elliot var nog i samma ålder som Liam när det hände och efter den gången så fick han inte heller sova i våran säng själv något mer. men fasen vad rädd man blir.



Hoppas att bilen blir bra för er, den är ju perfa!

2010-10-05 @ 17:45:58
URL: http://lece.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, men gud! Trodde ju sista stunden var kommen eller nåt.. usch och fy!

Jaa, får hålla tummarna om att bilen blir bra! :D

2010-10-05 @ 18:48:10
URL: http://camillatill.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!

Melwin ramlade också ur sängen för någon vecka sedan, han har ju alltid legat med oss i sängen och allt går ju så himla fort. Man hänger ju inte med i utveckligen. Han låg och sov, jag skulle bara springa och kissa och hör helt plötsligt ett gallskrik!! han låg på golvet, jag bröt ihop och blev livrädd, men det gcik bra som tur e, så ensamn i sängen får han inte ligga mer!!

2010-10-08 @ 21:07:15
URL: http://emelieidafriberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0