Hallå hej! Idag har det varit stor kalas h...

img_4583 (MMS)

Hallå hej! Idag har det varit stor kalas här hemma. Liam fyller ju 1 imorgon och Magnus fyller 26 på tisdag, så vi slog ihop det :) Allt var hur bra som helst och Liam fick en massa roliga och fina paket! Tänk.. För ett år sedan satt man hemma och kollade på Melodifestivalen och var helt ovetande om vad som skulle hända några timmar senare! Elva på kvällen gick mitt vatten och nån halvtimme senare var vi uppe på sjukhuset. Dom kollade efter hur Liam mådde inne i magen och sa att detta fortfarande kan dröja flera dagar(!!!) och att jag väljer själv hur jag vill göra, men dom rekommenderade att vi skulle åka hem och vila o vänta ut. Så det gjorde vi. Åkte hem och försökte sova, men värkarna hade börjat sätta igång rejält och den där jävla panodilen som dom gett mig (ifall jag skulle få ont) hjälpte ju ingenting! Så vi ringde och åkte upp igen. När vi kom dit denna gången var kl halv tre på natten.. Det tog en liten stund att komma fram till rummet för jag hade sånna värkar emellanåt. Fick ett rum med badkar, ifall jag ville bada. Jag hade öppnats 4-5cm, dom berättade att detta kunde ta tid.. Fick lustgas och jäklar vad mkt lättare det blev att ta sig igenom värkarna någon timme framöver. Vid femtiden konstaterade dom att jag kunde få ryggbedövningen. Det var det värsta jag varit med om.. Men i slutändan var det värt det, blev en annan människa efteråt. Fick än en gång höra om hur lång tid detta fortfarande kan ta och att värkarna förmodligen kommer att avta. När kl var runt 7 på morgonen började krystvärkarna. Eftersom jag trodde att det var långt kvar innan det var dags att börja krysta, så låg jag och försökte hålla emot allt jag kunde. Efter en stund kom en sköterska in och frågade hur jag mådde, förklarade hur jag kände och hon förklarade att jag inte ska hålla emot för nu var det dags. 10 över 8 kom den underbaraste lilla killen ut och jag var bara såååå lycklig att smärtan äntligen var över!! Kommer ihåg allt som det var igår.. Heeelt galet att det redan gått ett år!! Våran prins blir stor <3 på bilden är han en dag gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0